Friday 7 August 2015

LOVE,LOVE,LOVE: EP 5 (REVENGE)

LOVE,LOVE,LOVE EP 5 (REVENGE)

(di hall)
JI HYO: betulkah dia sukakan aku……jangan-jangan dia nak permainkan aku….tidak…sekarang keadaan terbalik…(bisik hati ji hyo) awak ingat saya akan terima cinta awak kalau awak nyatakannya di depan ramai……tidak luhan….tidak semudah itu….sekarang awak rasakan apa yang saya pernah rasakan dulu……dipermalukan di depan semua orang…..tak seronok kan??? Ini pembalasan saya untuk awak….(lalu pergi meninggalkan luhan)
(semua ahli exo menghalau semua yang menyaksikan perbuatan itu….chanyeol pergi dahulu kerana tak sanggup untuk mendengar kesedihan yang dialami ji hyo….)
KAI: hey kau tak apa-apa kan???
TAO: kenapa kau, luhan???
CL: sudahlah luhan….(sambil merangkul bahu luhan)…ji hyo itu tak sesuai dengan awak…..yang pertama,dia tu tak setaraf kita…dan yang kedua…dia sudah pasang niat untuk balas dendam dengan awak…..jadi kalau ji hyo terima awak…itu cuma untuk permalukan awak,luhan….
BAEKHYUN: nampaknnya puteri memang serius dengan apa yang dia cakap……korang semua ingat tak waktu dia kena hokum dulu….kan dia bagi tahu yang satu hari nanti dia kan permalukan kita semua pulak di hadapan umum….
KRIS: yap….ji hyo berhasil permainkan kita…pertama,luhan….
<skip>
(di tangga depan sekolah)
(ji hyo sedang menangis)
JI HYO:betulkah tindakan yang aku ambil ni??? apakah aku ni kejam kerana bohongi perasaan aku sendir???(bisik hati ji hyo)
(seo joon datang bagaikan kilat di sebelah ji hyo….cepat-cepat ji hyo menyeka air matanya)
JI HYO: ehhh ermmmm…awak dah buat kerja sekolah fizikal belum???
SEO JOON: sudah….ermmm awak tak apa-apa, ji hyo???
JI HYO: kenapa dengan saya??? (berpura-pura untuk menyembunyikan kesedihannya) saya baik-baik sahaja….sememangnya saya senang sebab dapat melunaskan hasrat saya…..biar dia rasakan…
SEO JOON: awak yakin???
JI HYO: yakin~~~
<skip>
(luhan terus pulang ke rumah….di dalam kereta dia asyik terfikirkan percakapan ji hyo)
<skip>
(ji hyo terfikirkan dari hari pertama dia kenal luhan sampailah dia termasuk perangkap….sampai air yang dia masak pun tak sedar….betapa besarnya cinta dia kepada luhan)
<skip>
(di perkarangan sekolah….kelas ji hyo seddang belajar melukis dari cikgu kim…….)
CIKGU KIM: melukis itu haruslah ikhlas……hati yang sangat senang…..bahkan dengan hati yang sangat relaks……..ok sekarang keluarkan kebolehan kamu semua….keluarkan kesemuanya untuk mengambarkan buah ini………sehingga apa yang kamu semua lukis akan menjadi lukisan yang sangat professional……..(sedang encik menerangkan semua itu mata cikgu kim tiba-tiba terhala pada satu tempat….tempat itu kelihatan yang ji hyo sedang mengelamun) ji hyo…..ji hyo….sekarang ni kan masa pelajaran saya….heyy jangan biasakan mengelamun waktu pelajaran…..nanti kena rasuk……..bak sini lukisan kamu……cikgu nak tengok….(setelah ji hyo memusingkan lukisannya cikgu kim terkejut kerana ji hyo melukis gambar cikgu kim) ji hyo !!! cikgu suruh kamu lukis gambar buah-buahan itu….ini sapa dia???
JI HYO: kan saya lukis muka cikgu……
(satu kelas ji hyo mentertawakan helah yang ji hyo buat)
CIKGU KIM: senyap semua…sekarang kamu pergi ambil papan lukisan baru….lukis buah-buahan ini bukannya lukis muka saya…..
<skip>
(di perkarangan sekolah,ji hyo sedang membaca buku bersama-sama dengan seo joon…tapi dia beredar setelah melihat ahli exo termasuk luhan….)
KAI: come on luhan….tak payah nak fikir dalam-dalam…..yeoja kat dunia ni masih banyak…..(sambil melihat chanyeol pergi meninggalkan mereka) kau nak fikirkan siapa??? Ermmm kau nak kang sora…..atau kau nak seolhyun…..kau cuma perlu tunjuk….
KRIS: ya betul tu….kau fikir dia sorang je ke yeoja kat dunia ni…..kan masih ada cl….couple je lah ngan dia…hahahaha
(seluruh ahli exo ketawa kecuali luhan….)
BAEKHYUN : ehhh tapi kau takkan menyerah begitu saja kan untuk dapatkan ji hyo….kalau menurut aku kau takkan jadi macam ni kalau bukan kerana ji hyo…..kau harus kejar dia,luhan…..
XIUMIN : kenapa perlu dikejar….dia kan tak lari….macam lah dia nak pi jauh……
KAI : hyung….tak lawak pun….sekarang kita tengah serius…..
<skip>
(ji hyo menuruni tangga….selepas dia menuruni tangga cl menahan dia dari tepi…)
CL : heyyy….yeoja kampung……(sambil memusingkan badan ji hyo) kau tak payah nak berlagak lah…..menolak cinta luhan konon….kau fikir kau cantik ???
JI HYO : heyyy kau nak apa sebenarnya ??? Bukannya kau patut happy sebab aku tolak luhan….
CL: iya memang aku seronok…malah seronok sangat….tapi aku lagi seronok kalau kau berambus dari sekolah ni……supaya sekolah ni kembali normal seperti dulu…..
JI HYO: ommasud kau apa???
CL: ommasud aku…..ommasud aku kau pergi dari sekolah ini….(sambil menolak ji hyo dengan kuat sehingga ji hyo terduduk) kau tu cuma sampah tau tak,ji hyo…..faham!!!
(chanyeol datang lalu membantu ji hyo bangun)
CL: (terkejut) chan….chanyeol???
(cl dan rakan-rakannya terus melarikan diri)
CHANYEOL: awak tak apa-apa kan???
JI HYO: tak apa-apalah….
CHANYEOL: baiklah….(sambil berlalu pergi)
JI HYO: awak nak ke mana???
CHANYEOL: saya fikir awak nak bersendirian……
JI HYO: ehhh tak da lah…bahkan saya sangat seronok awak ada kat sini……
CHANYEOL: awak tak marahkan saya ke???
JI HYO: kenapa mesti marah ???
CHANYEOL : ermmm…mungkin awak masih kesal dengan saya….atau teringin nak balas dendam dengan anak band exo….saya kan sebahagian dari exo….
JI HYO: ermmm saya cuma rasa tak sedap hati dekat luhan……kerana dah permalukan dia di depan umum……
CHANYEOL: jadi awak menyesal tolak cinta luhan???
JI HYO: ehhh tak da lah….kan cuma tak sedap hati saja….dia kan senior……takkan saya yang junior nak permalukan dia di depan orang….
CHANYEOL: tapi awak menyesalkan tolak dia???
JI HYO: hishh apa yang awak merepek…memang tak lah!!!! Lagipun tak mungkinkan saya terima dia walaupun terpaksa…..saya kan tak suka dia…..kenapa lihat saya macam tu….(setelah dia menyedari yang chanyeol memandang dia dengan pandangan yang pelik) sudahlah saya pergi dulu….bye chanyeol……
<skip>
(di London)
(seorang yeoja sedang bercakap telefon)
GEUN YOUNG: guess what??? Minggu depan saya pulang ke korea…
BAEKHYUN: minggu depan??? Terus sekolah awak macam mana???
GEUN YOUNG: semuannya selesai….tiba masanya saya balik ke korea…..lagipun saya nak sangat berjumpa dengan awak……
BAEKHYUN: saya pun rindu…..
(Sedang mereka bersembang seorang waiter datang untuk meminta tanda tangan)
WAITER: excuse me,can you just sign here please???
GEUN YOUNG: ouhhh sure…..
WAITER: thank you….
GEUN YOUNG: you’re welcome….
BAEKHYUN: nanti awak khabarkan dekat saya lepas je awak berangkat dari sana…..biar saya yang menjemput awak dari airport…..ok…
GEUN YOUNG: ok…..thank you baekhyun….
BAEKHYUN: anything for you…..
GEUN YOUNG: kalau macam tu….aku pergi sekolah dulu….sebabnya masih banyak urusan yang perlu dommaat……untuk pertukaran sekolah….see you soon….
BAEKHYUN: ok bye…..
<skip>
(di lokar)
(setelah luhan menyimpan barang….luhan terkejut kerana seo joon ada di sebelahnya selepas menutup pintu lokar)
LUHAN: kenapa dengan kau ni??? (sambil menampar perlahan pipi seo joon)
SEO JOON: bu….bu…bukannya aku nak ikut campur….tapi aku….aku…aku lakukan ni semua demi sahabat aku….ji hyo…sebenarnya waktu ji hyo menolak kau….dia kelihatan sedih sangat……aku melihat dia selalu tak bersemangat……sepertinya dia menyesal kerana dah tolak kau……kena….kenapa kau tengok aku macam tu ???
LUHAN : kau yakin ji hyo menyesal tolak aku ???
SEO JOON: mungkin kot???
LUHAN: kau yakin aku masih ada harapan untuk dapatkan dia???
SEO JOON: mungkinlah….kenapa kau tak tanya langsung je dengan tuannya….
LUHAN: macam mana aku nak tanya dia kalau dia tak nak cakap dengan aku???
SEO JOON: aku boleh bantu kau…..
LUHAN: kau yakin boleh bantu aku…….
SEO JOON: yakinlah…..ermmm tapi ada syaratnya….
LUHAN: syarat???syarat apa??? Berani kau bagi aku syarat???
SEO JOON:nak aku tolong ke tak nak???
LUHAN: okay,apa syaratnya???
(seo joon terus membisikkan syarat tersebut di telinga luhan….luhan terkejut dengan syarat yang di beri)
<skip>
(di tempat photoshoot)
(ahli exo berkumpul untuk menangkap gambar bersama….)
MANAGER HYUNG: sekejap ye encik….anggota exo kurang seorang…masih tiada luhan….kita ambil gambar sebentar sahaja lagi okey….
CAMERAMAN: seorang lagi….okey saya tunggu……
(luhan masuk ke dalam photoshoot tapi dengan seseorang yang tidak dikenal pasti identitinya)
KAI: heyyy luhan kenapa dia kena ada kat sini???
LUHAN: sudah biarkan saja….. mulai sekarang seo joon akan menjadi personal exo yang ke-13…..
(semua ahli exo terkejut termasuk manager hyung)
AHLI EXO: apa???
TAO: serius ke kau ni luhan???
LUHAN : ya taklah takkan aku nak serius masukkan dia….
(semua ahli exo termasuk manager hyung menghembuskan nafas kembali dengan tenang)
CAMERAMAN: betul kah exo ada 13 orang semuanya….
MANAGER HYUNG: exo itu tetap akan ada 12 orang….yang hujung tu kau pandai-pandailah edit….jadi pokok ke….kelapa ke….okay…..
CAMERAMAN: okay…..dah siap kan semua??? Satu…..dua …..tiga….sekali lagi…satu….dua…..tiga…..
<skip>
(di sekolah)
(seo joon mengejar ji hyo dari belakang)
SEO JOON : ji hyo…ji hyo….awak nak ke mana???
JI HYO: ke mana??? Baliklah….
SEO JOON: ermmm nak tak kalau saya….saya…
(sedang seo joon bercakap telefon ji hyo bordering….panggilan itu dari chanyeol)
JI HYO: helo!!!!
CHANYEOL: helo !!! ji hyo….ermmm…awak balik ngan siapa???
JI HYO: tak dengan siap-siapa….kenapa???
CHANYEOL: kebetulan saya nak lalu depan rumah awak….nak saya hantar awak balik???
JI HYO: bolehhh….awak kat mana???
CHNAYEOL: di tempat parkir….saya tungu tau….
JI HYO :ok…(mematikan telefonnya) ehhh saya pergi dulu ya….saya nak cepat…..saya nak balik dengan chanyeol….bye…(trus pergi meniggalkan seo joon)
SEO JOON : tapi……tap….tapi…..ji hyo….ji hyo…..aduhhh macam mana sekarang ni aku harus bgtau apa kat luhan……
<skip>
(di restoran)
(luhan sedang memegang bunga sambil menunggu seseorang….)
LUHAN : mana dia ni ??? lamanya tunggu
<3 jam kemudian>
(luhan mengeluarkan telefon….dia menelefon seo joon)
LUHAN: heyyy kau jadi ke tak bawa ji hyo ke sini??? Aku dah tunggu berjam-jam dah ni…..lamabt sangat….
SEO JOON : maaf,luhan…..jadi begini aku dah berhasil untuk bawa ji hyo….tapi….
LUHAN : tapi apa ???
SEO JOON : tapi tiba-tiba si chanyeol menelefon ji hyo…..terus hantar ji hyo pulang ke rumah…..
LUHAN: chanyeol??? (terus mematikan telefon)
<skip>
(di sekolah)
(ji hyo menunggu chanyeol seperti biasa…tiba-tiba ada seorang yeoja datang dan memberikan bungkusan…bungkusan tersebut dari chanyeol….isi kandungan bungkusan tersebut…ada dress dan juga sekeping kad….ji hyo mendapat panggilan telefon dari chanyeol)
JI HYO: halo...ehh awak ada kat mana….terus bungkusan ini barommasud apa??? Siap bagi saya dress dank ad restoran mahal pulak tu….
CHANYEOL: saya nak berjanji temu dengan awak…..
JI HYO: hahhh berjanji temu???
CHANYEOL: ya…malam ni jugak…..jam 8….awak datang ke restoran itu…..dengan kad yang saya berikan….
JI HYO: ehh tapikan saya…..
CHANYEOL: apapun saya tunggu awak di sana jam 8….dan jangan lambat….(terus mematikan telefonnya)
JI HYO: aduhhh…macam mana sekarang ni….kenapa tiba-tiba chanyeol ajak aku berjanji temu….jangan-jangan dia nak pikat aku???(bisik hati ji hyo lalu terus pergi dari situ)
<skip>
(di restoran)
(luhan juga berada di restoran yang sama….dan tempahannya juga atas nama chanyeol….tidak berapa lama kemudian ji hyo memasuki bilik tempahan chanyeol dan mendapati ada seorang namja…..dia ingat namja itu chanyeol….sebaliknya luhan…..dia pun terkejut begitu juga dengan luhan)
JI HYO: awak buat apa kat sini???
LUHAN: la harusnya saya yang patut tanya…apa yang awak buat kat sini????
JI HYO: heyyy saya ke sini sebab chanyeol yang suruh…..
LUHAN: saya pun….tadi dia yang suruh saya ke sini….
JI HYO: sudahlah saya tengah malas ni….lebih baik saya pergi…..(sambil mengambil langkah untuk keluar)
LUHAN: (menahan ji hyo) ehhh lebih baik saya saja yang pergi…..awak kan berjanji dengan dia….sekejap lagi dia datang….
JI HYO: habis tu apa motifnya saya duduk kat sini….awak pun ada janji dengan chnayeol???
LUHAN: aduhhh mana mungkin saya berjanji dengan namja kat tempat yang macam ni??? Sudahlah sekejap lebih baik saya telefon chanyeol…..halo….chanyeol kau kat mana???? Sebenarnya kau janji dengan siapa dengan aku atau dengan ji hyo….ni ada ji hyo kat sini…
CHANYEOL: ye ka….aku tak tahu pun dia ada kat situ???
LUHAN: ommasud kau???
CHANYEOL: luhan,aku rasa ji hyo ada kat sana sebab kau…..dan aku yakin sangat yang dia suka kat kau…..ommaanya aku aturkan semua ini untuk kau dan ji hyo…..(lalu meletakkan telefonnya)
(sebenarnya chanyeol merancang temu janji ini dari awal….untuk pastikan ianya berjaya dia juga ada di restoran tersebut….dia cuma mendekatkan luhan dengan ji hyo…walaupun dia bakalan sakit hati….)
JI HYO: chanyeol cakap apa???
LUHAN: chanyeol cakap dia tak jadi datang……
JI HYO: macam mana ni??? Suka hati dia ja nak batalkan janji sesenang itu…..saya tu dah penat kaki dengan tangan datang jauh-jauh untuk ke sini….siap pakai macam ni lagi…..
LUHAN: kalau macam tu saya hantar awak balik jelah…..
JI HYO: tak payah….(sambil meninggalkan luhan)
LUHAN: (menarik tangan ji hyo) ok saya memang pernah sakitkan hati awak…..tapi saya tak sangka yang saya bakal jatuh cinta dekat awak secara betul-betul……jujur semenjak awak jalan dengan chanyeol….saya tak boleh berhenti memikirkan awak….saya merasa ada sesuatu yang hilang dalam diri saya…..jadi saya nak awak balik lagi bersama saya….saya nak awak couple dnegan saya balik……couple dalam hati sebenarnya….saya jujur ji hyo…..saya benar-benar jatuh cinta dengan awak……
JI HYO: lepaskan….luhan dah tak ada ommana dah semua ni…..lepaskan….(sambil melepaskan tangannya dari luhan)
(luhan terus memeluk ji hyo dari belakang….dan ji hyo menerima cinta luhan kembali….)
<skip>
(luhan menerima panggilan telefon dari kai,kai mengajak luhan datang ke restoring yang mereka selalu berkumpul….ji hyo dan luhan pun datang ke tempat restoran yang ahli exo selalu berkumpul….sewaktu masuk ke dalam….ji hyo terlupa yang telefonnya tertinggal di dalam kereta….dia meminta kunci dari luhan untuk mengambil telefonnya….pada mulanya luhan nak menemani ji hyo….tetapi ji hyo menghalang dan menyuruh luhan masuk ke dalam terlebih dahulu….luhan pun akur dengan kehendak ji hyo)
LUHAN: haiii semua…..
KAI: senang sangat nampaknya….
LUHAN: kenapa nak jumpa aku sangat???
(seorang yeoja memusingkan badannya utnuk berhadapan dengan luhan….luhan terkejut…..)
GEUN YOUNG: luhan…..
LUHAN: geun young….bi….bila awak balik ke sini???
GEUN YOUNG: beru je tadi sampai….bfku saya rindu sangat ngan awak…..sepanjang kat sana saya asyik terfikirkan awak saja….(lalu memeluk luhan)
(sewaktu luhan dipeluk oleh geun young….ji hyo sedang menaiki tangga menuju kearah mereka….ji hyo tidak perasan apa yang mereka lakukan dan…..)

Bersambung………….

No comments:

Post a Comment