Friday 7 August 2015

LOVE,LOVE,LOVE: EP 1 (I DARE YOU)



LOVE,LOVE,LOVE EP 1 (I DARE YOU)

(SONG JI HYO merupakan pelajar baru di sekolah xoxo highschool,dia baru memulakan harinya di sekolah itu pada hari ini,dia dihantar oleh appanya,di jalan,dia terperangkap di dalam kesesakkan jalan raya,tetapi oleh kerana dia menaiki motor yang dipandu oleh appanya dia boleh terlepas dari kesesakkan tersebut….tiba di satu simpang appanya berhenti kerana lampu merah)
JI HYO:appa jihyo dah lambat ni…..
APPA JI HYO :jangan risau appa akan bawak selaju yang mungkin,supaya kamu x terlambat pergi ke sekolah ya !!!(sambil melihat waktu di jam tanganya)
(Tiba-tiba ada sebiji kereta sport milik exo,berhenti betul-betul di tepi motor song ji hyo…..cermin kereta itu diturunkan dan sebuah tin melayang ke kepala appa ji hyo…..orang yang membalingnya itu adalah luhan…..)
JI HYO :ehhh apa ni,woiii x de adab ke awak ???
(Belum sempat ji hyo berkata-kata cermin tingkap kereta itu dinaikkan balik….)
APPA JI HYO:woii sedap hati je awak,anak bangsa macam apa awak ni..????
(ji hyo turun dari motor dan pergi ke tingkap kereta dan mengetuknya berulang kali….akhirnya cermin tingkap diturunkan)
JI HYO :woiii suka hati awak je baling sampah sesuka hati kan ????
LUHAN:soriiii,saya ingat sebelah saya tadi,tempat pembuangan sampah..!!!!
JI HYO:suka hati je awak ni,eh itu kepala appa saya……awak fikir kalau pecah boleh dibayar ke…..ehh bukak….bukak….ehhh
(belum sempat ji hyo habiskan percakapannya tingkap itu terus di tutup,dan kereta itu terus bergerak meninggalkan ji hyo..)
<skip>
(ji hyo tiba di xoxo highschool)
APPA JI HYO:kamu tu hati-hati ya jaga diri baik-baik dekat sekolah nanti !!!! heyyy ……heyyyy dengar x apa appa cakap ni???
JI HYO:yayayaya ji hyo dah lambat ni appa,ji hyo p dulu ye bye,bye!!!
<skip>
(ji hyo tiba di depan pintu masuk, sambil berjalan sambil ji hyo membaca sesuatu yang penuh di tangannya,tanpa sengaja dia melanggar seorang senior yeoja yang bernama cl……)
CL:heyyy budak baru,awak ada mata ke tak hahhh,terang-terang saya tengahh jalan kat sini,awak langgar saya plak???heyy pagi-pagi jangan cari masalah dengan saya……(sambil memegang dagu ji hyo dengan sebelah tangannya)
<skip>
(Tiba di suatu tempat atau dikenali sebagai hall,telah menampakkan yang senior sekolah xoxo highschool itu sedang membuli junior yang baru masuk pada hari itu,ada yang disuruh untuk mengelap lantai menggunakan tangan,da nada yang dipaksa untuk menyapu lantai,sekali lagi cl dan ji hyo bertembung…)
CL:heyyy awak lagi,awak lagi,kenapa awak pakai stoking berbeza warna,x reti nak ikut peraturan sekolah ke,sekarang awak melutut,cepat melutut……(sambil memegang tangan ji hyo untuk disuruh melutut)
(Ji hyo pun sayar dengan arahan tersebut kerana itu adalah senior dia)
<skip>
(Tiba di satu lapangan,ternampak 4 biji kereta mahal memasuki kawasan sekolah,ya itu adalah boyband terkenal iaitu exo,dalam masa yang sama,salah seorang senior memberi ucapan tentang peraturan sekolah, exo masuk ke dalam sekolah lalu, luhan merampas mikrofon di tangan senior tersebut dan memberitahu peraturan yang baru……ji hyo telah berkenalan dengan seorang budak namja bernama park seo joon dan ji hyo menanyakan sesuatu kepadanya)
JI HYO:heyyy seo joon mereka tu siapa sebenarnya????
SEO JOON:laaaaa….awak x kenal mereka ka,mereka tu boyband terkenal kat korea bukan je kat korea malahan di serata dunia, mereka tu exo,kat rumah awak x de tv ke,awak x pernah nampak diorang dalam tv ke????(berbisik dengan ji hyo kerana tsayat exo dengar perbualan mereka)
<skip>
(Cl bertemu dengan luhan dan mereka merupakan kawan baik,luhan mengenali cl dari bekas kekasihnya iaitu moon geun young yang sekarang menetap di London…..dalam perjalanan pulang sekali lagi cl bertemu dengan ji hyo yang sedang berjalan dengan seo joon, dan kemudian cl berhenti betul-betul di hadapan mereka)
CL:heyyy budak baru!!!!
JI HYO:(kalih ke belakang melihat samada cl bercakap dengan dia ataupun orang lain setelah pastikan orang tiada barulah ji hyo berani bersuara) unnie bercakap dengan saya ka????
(Muka cl kemerahan menahan malu serta amarah terhadap perbuatan ji hyo,ahli exo yang lain hanya ketawa kecil melihat telatah ji hyo kecuali luhan)
CL:heyyy awak ni memang x tau adab ke??? Sekarang ketuk ketampi 50 kali,awak pun sama ketuk ketampu jugak….(sambil menunjuk kearah seo joon…)
SEO JOON :tapi noona saya x buad apa pun ????
LUHAN:awak nak kena lagi teruk ke????(menyampuk luhan)
JI HYO:heyyy jangan ingat kamu tu senior,sesuka hati nak buli kami tau,kamu semua kan kaya takkan boleh denda orang miskin…
LUHAN:jangan kurang ajar tau!!!!awak nak saya keluarkan awak dari sekolah ni sbb etika awak ke….???/
(Ji hyo dan seo joon pun sayar dengan arahan luhan,mereka pun ketuk ketampi sebanyak 50 kali,dan selepas itu baru dibenarkan pulang…..kaki ji hyo dan seo joon tidak mampu berjalan kerana terlalu letih ketuk ketampi,tetapi mereka meommasa juga kaki mereka untuk berjalan,sambil berjalan ji hyo berkata)
JI HYO:siaplah diorang kalau saya dapat diorang!!!
SEO JOON : awak nak buad apa lagi,saya dah cukup serik kena ketuk ketampi disebabkan awak tau dak ???
JI HYO :mianhe tapi saya still x puas hati lah,tapi exo tu ada brape ??? banyaknya saya tengok…
SEO JOON :alaaa awak ni exo itu terdiri daripada lay,chen,xiumin,tao,luhan,kris,suho,kai,chanyeol,sehun,baekhyun,d.o.,kumpulan exo pula terbahagi kepada 2 iaitu exo-m dan exo-k,exo-m terdiri daripada lay,chen,xiumin,tao,luhan dan kris,exo-k pula terdiri daripada,suho,sehun,baekhyun,chanyeol,d.o. dan kai,kesianya kat awak ni takkan awak x ambil tahu pasal exo kot….
JI HYO : x malas
<skip>
(Di bilik berehat exo,luhan asyik teringatkan ji hyo,dan tiba-tiba,tao dan xiumin berkata…..)
TAO/XIUMIN:awak dah kenapa????
LUHAN:saya x puas hati betulah dengan yeoja tu,dia kurang ajar gila,dia patut hormat cl dan saya tu sebagai senior…dahla dia sekolah kat situ pun sebab biasiswa…..
CHANYEOL:apa kata awak couple dengan dia,kalau awak berjaya saya bagi awak kereta saya,nak sahut cabaran???
LUHAN:couple ngan budak selekeh mcm tu hahahah memang x la…….
KAI :kenapa awak tsayat ke ???? saya pun janji akan bagi kereta saya kat awak kalau awak dapat bawa dia sewaktu persembahan kita dan putuskan dia di depan khalayak ramai……
(Luhan memikirkan cabaran tersebut dan akhirnya bersetuju dan dia melihat chanyeol yang sedang asyik membaca majalah)
LUHAN:heyy chanyeol awak tsayat ke????nak serahkan kereta awak???
(Chanyeol bangun lalu melemparkan kunci keretanya di atas meja dan kemudian berlalu pergi dari situ)
KEESOKKAN HARINYA…..
(Kereta yang dinaiki luhan bergerak bersebelahan dengan ji hyo)
LUHAN:weiii saya mintak maaf pasal semalam yang saya buad kaki awak penat disebabkan ketuk ketampi tu????maafkan saya
JI HYO:apa saya x dengar????(buad 2 x dengar)
LUHAN:saya cakap saya mintak maaf….(sambil meninggikan suara)
JI HYO:heyyy kalau nak mintak maaf kenalah ikhlas ni macam terpaksa je….(berjalan laju sambil meninggalkan luhan)
KAI:hahahaha…(tanda memerli luhan)
LUHAN:yang awak gelak kenapa????
KAI:yelahh orang mintak maaf kenalah berlembut,awak lagi meninggikan suara sapa yang nak maafkan kalau macam tu????
<skip>
(setiap masa luhan sering membantu ji hyo,ketika ji hyo di denda,pergelangan kaki ji hyo terseliuh dan luhan segera membantunya,bukan sahaja membantu malahan menelefon ambulans untuk di hantarkan ke hospital,ketika cuaca tengah panas terik,ji hyo keletihan dan kepanasan,luhan datang sambil membawakan payung untuknya, tetapi ji hyo meninggalkan luhan,luhan menepuk tangannya sebanyak 2 kali dan pengawal jagaannya dating membawakan bumbung untuk melindungi ji hyo,dan ketika ji hyo hendak ommaan,luhan datang dan merampas roti kosong yang ji hyo bawa untuk dijadikan bekal,dan menggantikan roti kosong itu dengan pizza yang sedap,ji hyo mula sukakan luhan,dan pada suatu masa,dalam perjalanan pulang ke rumah,ji hyo diganggu oleh samseng2 yang berbadan besar dan kemudian luhan datang untuk menolong ji hyo, tetapi sebaliknya luhan yang di pukul….)
JI HYO:heyyy luhan awak,ok???(khuatir melihat keadaan luhan)
LUHAN:saya akan sakit lagi kalau awak x maafkan saya dan kita akan jadi kawan untuk selamanya????maafkan saya ye ji hyo???
JI HYO:ok saya maafkan awak!!!
LUHAN:betul ke???? Skang kita kawan la,yeayyyyy…
(selepas kejadian itu,luhan dan ji hyo berkawan baik dan luhan meluahkan perasaan tipunya itu kepada ji hyo di sebuah candle light yang disiapkan khas buad ji hyo,dan tiba malam persembahan kumpulan exo,selepas persembahan exo,kai menjemput ji hyo untuk menyanyikan sebuah lagu,ji hyo pun menyanyikan lagu cinta yang ditujukan khas untuk luhan,luhan membuad muka yang sangat meluat,selepas ji hyo menyanyi, luhan menaiki pentas dan menyatakan kepada ji hyo yyang semua itu adalah tipuan semata-mata dan luhan meminta kunci kereta semua ahli exo……ji hyo merasa sungguh tertipu dan berlari meninggalkan pentas itu,chanyeol mengikutinya dari belakang dan akhirnya berada di tempat ji hyo berada….. dia mendengar ji hyo menangis x berhenti jadi,dia memberikan ji hyo sehelai kain tuala untuk mengelap air matanya…..)

Bersambung……..

No comments:

Post a Comment