Friday 7 August 2015

LOVE,LOVE,LOVE: EP 2 (THE SAVIOUR)


LOVE,LOVE,LOVE EP 2 (THE SAVIOUR)

(Chanyeol,menemani ji hyo,dan menghantar ji hyo pulang)
<skip>
(Pada malam itu,exo mengadakan parti kerana luhan berjaya mengharungi cabarannya rakan-rakanya,riak muka luhan tidak begitu gembira…dan…..chanyeol tidak berada dalam parti tersebut……)
BAEKHYUN:kenapa dengan awak,luhan???bukankah awak patut gembira….jgn cakap yang awak menyesal tinggalkan yeoja tu??
LAY:wahhh biar betul awak luhan???awak jatuh cinta dengan ji hyo….
LUHAN:awak gila ke???takkanlah saya nak jatuh cinta pulak dengan yeoja tu ????
KRIS:huuuuu saya ingat betul tadi…(sambil memegang bahu luhan)
(luhan menolak tangan kris dari bahunya,tiba-tiba cl bersuara…..)
CL:mana mungkinlah luhan suka sama ji hyo,ji hyo tukan bukan ideal luhan….hahaha
LUHAN:chanyeol mana???dia belum datang….
BAEKHYUN:nampaknya macam tulah,sbbnya saya x nampak dia dari tadi….lagipun semalam dia,saya rasa dia bergerak dulu….mungkin dia marah kot dengan awak….sbb awak ambil kereta dia….
<skip>
KEESOKKAN PAGINYA…..
(Di rumah ji hyo,appa ji hyo sedang menghidupkan motornya untuk menghantar ji hyo ke sekolah…..)
APPA JI HYO:ji hyo….ji hyo cepat kita bergerak sekarang…
JI HYO:ne~~~~
OMMA JI HYO:ji hyo…ji hyo ni bawa bekal ni,nanti lapar kat sekolah…..
JI HYO:gummawo,omma…(sambil cium pipi ommanya)
(appa ji hyo melihat ji hyo dari atas sampai ke bawah berulang kali…)
APPA JI HYO:syg anak kita ni ommain lama ommain cantik kan???apa lagi mengenakan badanya dengan pakaian sekolah antarabangsa…….seommain dewasa….
OMMA JI HYO:tak terasa kan syg,sekarang ji hyo dah sekolah menengah,dulu omma tengok ji hyo kecik je….
JI HYO:omma kalau kita bersembang,bila ji hyo nak p sekolah…..
OMMA JI HYO:oh ya ya ya,pergilah nanti kamu lambat,bye
<skip>
(Diatas jalan raya,motor appa ji hyo tiba-tiba rosak,dan mati di tepi jalan,ji hyo terpaksa kena tunggu sehingga dapat tahu masalah motor appanya…tetiba…kereta hitam berhenti di tepi motor appa ji hyo,dan kereta itu milik chanyeol…..)
CHANYEOL:kenapa ni ji hyo???
JI HYO:motor appa rosak….
(Chanyeol turun dari kereta dan berkenalan dengan appa ji hyo)
CHANYEOL:annyeonghaseyo,chanyeol imnida
APPA JI HYO:oh chanyeol awak salah satu ahli dari kumpulan exo kan????awak dan anak saya sama sekolah,jadi kalau x keberatan boleh x hantar dia ke sekolah???
CHANYEOL:ya niat saya memang acam tu pun…..
APPA JI HYO :baguslah kalau macam tu…..
(Chanyeol memanggil drivernya turun dari kereta…..)
CHANYEOL :pakcik boleh pakcik ikut appa ji hyo pergi membaiki motornya….kereta biar saya bawa…nah ambik duit ni…repair apa yang patut….balance ambik kat pak cik…..
APPA JI HYO :susah…susah je
CHANYEOL :ehhh x pe,cepatlah ji hyo nanti lambat pergi sekolah…..(sambil menuju ke kereta)
JI HYO :ok…(membuka pintu dan masuk kedalam perut kereta)
<skip>
(Chanyeol dan ji hyo tiba di sekolah,ji hyo menuruni kereta chanyeol dan mengucapkan terima kasih kepada chanyeol kerana sudi menghantarnya…..selepas menghantar ji hyo ke dalam…tiba-tiba luhan menerpa chanyeol bersama cl…)
LUHAN:heyy chanyeol semalam awak p mana???awak tahu kan acara kemarin blum habis lagi…..
CHANYEOL:bukan urusan awak…..
LUHAN:kenapa awak marah???awak marah sbb saya ambik kereta awak…nah ambik balik….saya pun x mau kereta awak…lagipun saya cuma nak buktikan yang saya mampu dapatkan ji hyo…cuma tu aje….(sambil melemparkan kunci kereta ke atas lantai)
CHANYEOL:saya jugak x nak jadi orang yang tak fair disbbkan taruhan…..(sambil mengambil kunci kereta miliknya)….(dan menarik beg salah seorang budak yang sedang menaiki tangga lalu membaling kunci kereta tersebut kepadanya) itu untuk awak…..kereta dia warna hitam ada di tempat parkir….mulai hari ini kereta itu milik awak…..(sambil berjalan meninggalkan luhan dan cl)
<skip>
(Di hall,ketika ji hyo melaluinya,ji hyo diketawakan oleh pelajar-pelajar lain kerana perbuatan luhan….)
JI HYO:saya harus bersemangat,anggap saja yang kejadian semalam adalah mimpi,anggap saja yang perkara semalam x pernah terjadi……(ckp dalam hati)
(Tiba-tiba park seo joon menjerit nama ji hyo)
SEO JOON:heyy semalam siapa yang hantar awak balik…..awak ok ke lepas kejadian semalam???
JI HYO:saya ok,semalam chanyeol yang hantar saya balik…..
<skip>
(Di kelas,ji hyo belajar dengan tekun….dan menulis semua yang cikgu tulis di hadapan dan tiba waktu rehat,ji hyo duduk di hadapan tangga,dan membuka bekalan yang di bawa,park seo joon menyapa ji hyo dari belakang)
SEO JOON:ji hyo kenapa ommaan di sini……kenapa x ommaan kat kantin je???(menegur ji hyo yang baru ommaan sesuap)
JI HYO:kan saya bawa bekal sendiri……lagipun suasana kat sini tu indah….sayang kalau tak menikmatinya…..
SEO JOON:ouhhhh….saya temankan k….tapi sekejap nah saya nak pergi beli ommaanan….
JI HYO: pergi cepat…..nanti ommaanan habis pula….hehehe
(Park seo joon berlari meninggalkan ji hyo sambil membawa airnya…tiba-tiba dia melanggar seseorang menyebabkan air itu terpecik mengenai baju yeoja itu…..bila dilihat balik yeojaa itu adalah cl….)
CL:ahhhh baju saya…..(sambil mengibas air di bajunya)
SEO JOON:mianhe…..saya tak sengaja….saya bersihkan ya…(sambil mengibas baju cl)
CL:ehhhh…awak x payah pegang-pegang sayalah….
JI HYO:heyyy…dia tu x pegang-pegang awaklah…(menyampuk secara tiba-tiba)
CL:heyyy awak x payah nak bela dial ah…..jelas-jelas dia dah tumpahkan air atas baju saya….dia dah mengotorkan baju saya….dah tu nak pegang-pegang pulak….
JI HYO:awak jangan nak perasaan k….dia tu nak bersihkan baju awak…jangan nak perasaanlah…(sambil memegang bekalnya)
CL:awak mahu saya maafkan dia sekarang….awak mahu….(memegang bekal yang ji hyo bawak lalu dia membaling nasi tersebut ke muka ji hyo…..)
(baju ji hyo kotor….dan ji hyo kelaparan….di dalam kelas ji hyo menjadi lesu kerana tidak ommaan….lama-kelamaan ji hyo pun tertidur di dalam kelas….dan perbuatan itu disedari oleh cikgu kim…..lalu….)
CIKGU KIM:ji hyo !!!!
JI HYO:nasi 3 cik….(terkejut dengan sergahan tersebut)
(satu kelas ketawakan ji hyo)
CIKGU KIM:awak datang sekolah nak belajar ke nak tidur…???pergi berdiri kat luar sekarang……sekarang!!!(tempik cikgu kim)
(dengan lemah longlai ji hyo pun bangun berdiri di luar….sedang ji hyo berdiri datang kumpulan exo menghampirinya….)
KAI:ji hyo kenapa belajar kat luar..???di hukum ke???
XIUMIN:takkan hari pertama sekolah dah kena hokum….malu kot????
KAI:macam mana ni ji hyo,katanya budak pandai…..hahahaha…(sambil berdiri di hadapan ji hyo)
(dengan tindakan pantas,ji hyo segera memijak kaki kai…..kai mengaduh)
KAI:gila betul yeoja ni…garang betul…aduhhhhh
LUHAN :kenapa ???
(menyampuk secara tiba-tiba dari belakang)
KAI :ni bekas teman wanita awak ni….dahla kena hukum sempat lagi pijak kaki saya…
LUHAN :siapa cakap dia bekas teman wanita saya….jom gerak…(sambil meninggalkan ji hyo)
(tiba-tiba)
JI HYO:puas hati korang semua…..sudah mempermalukan saya di depan orang ramai….masih belum puas juga???
KRIS:kenapa dengan awak ni???kalau cakap biar betul k….
JI HYO:ingat ye korang semua….keadaan itu akan berbalik…..suatu saat nanti korang semua yang akan dipermalukan di depan saya…
BAEKHYUN:ouhhh jadi awak gertak kita semua???
LUHAN:ala x payah layan lah…dasar yeoja kampong!!!!
<skip>
(Ji hyo berada di luar sekolah dengan keadaan lapar….ji hyo duduk di tangga yang berhampiran dengan pokok…tiba-tiba)
CHANYEOL:kenapa???(sambil membaca buku)
JI HYO:x da apa-apa, cuma lapar je…ommaanan kat kantin semuanya mahal….bekalan yang saya bawa pun ada orang tumpahkan…..susah betul lah sekolah kat sini…
(setelah mendengar luhan ji hyo…chanyeol menutup bukunya…mendekati ji hyo lalu menarik tangan ji hyo…sambil mengajak ji hyo ke suatu tempat)
<skip>
(ji hyo dan chanyeol berada di sebuah restoran yang mahal)
JI HYO:ni tempat apa????aneh….,,mesti ommaanannya mahal semua….
CHANYEOL :tenang je…saya yang belanja
JI HYO :bukan tu masalahnya…saya tak nyaman dengan tempat macam ni…lagikan saya yang lapar kenapa jadi awak yang bayar…
(waiter pun datang ketika mereka berrbual….)
WAITER :selamat tengahari….nak pesan apa encik ???
CHANYEOL :awak nak ommaan apa ???
JI HYO :pesan jelah apa-apapun….saya mana tahu ommaanan kat sini…yang penting saya kenyang….
CHANYEOL:macam biasa….(mengarahkan waiter tersebut)
WAITER:baik encik chanyeol…
JI HYO:aikkk macam mana encik boleh tau nama dia….encik ni mesti rapat dengan dia kan????
WAITER:restoran ini milik encik chanyeol….
JI HYO:ouhhhhh….
(setelah berapa minit menunggu…ommaanan mereka pun sampai…eksperasi muka ji hyo kelihatan pelik dengan hidangan tersebut…)
CHANYEOL:ommaanlah
JI HYO:awak gila ka???ini kan siput beracun…dahla beracun..bau pulak tu
CHANYEOL :belum cuba belum tahu….
(ji hyo pun ommaan dengan susah payahnya mengopek isi siput tersebut,chanyeol hampir ketawa besar melihat telatah ji hyo…)
CHANYEOL:wait……(berhenti)
JI HYO:ehhh x payah-payah….awak ikut saya je kita pergi ommaan kat tempat yang sedap…saya tau kat mana
(ji hyo pun tiba di sebuah warung di tepi jalan,ji hyo menikmati ommaanannya dengan penuh berselera sehingga menambah beberapa kali…..kelibat chanyeol doperasan oleh 2 orang yeoja,tetapi yeoja itu tidak menghebohkan keberadaan chanyeol)
YEOJA:chanyeol boleh bergambar……ahhhh(berbisik dengan chanyeol)
CHANYEOL:boleh-boleh….ji hyo tunggu kat sini k…(sambil bangun meninggalkan ji hyo)
JI HYO:chanyeol ni baiklah….x sombong macam luhan….kenapalah saya x suka kat dia sahaja…daripada saya x suka orang yang x berhati perut macam luhan….(berbisik di dalam hati sambil menunjukkan senyumannya yang manis kearah chanyeol)
(Sejak dari kejadian yang ji hyo dipermalukan di hadapan khalayak ramai,chanyeol dan ji hyo menjadi seommain dekat,dan menyebabkan ahli exo tertanya-tanya kehilangan chanyeol,semenjak ji hyo dan chanyeol rapat,chanyeol tidak lagi bersama ahli-ahli yang lain untuk membuat latihan bersama,ini menimbulkan kemarahan luhan…pada suatu hari,exo berlatih menari tanpa kehadiran chanyeol…)
MANAGER HYUNG: macam mana selasa depan???ok nanti saya pastikan tempat dan tarikhnya dengan budak-budak saya ok….terima kasih…(sambil meletakkan telefonnya) guys mulai minggu hadapan jadual kamu semua akan padat…dan mungkin kamu semua harus berlatih hingga ke tengah malam…
LUHAN: padat…???? Ommasud hyung????
MANAGER HYUNG: ya luhan minggu hadapan kamu semua kena buad show kat beberapa tempat tanpa henti…
LUHAN: argghhhh boleh gila keletihan tau macam ni???? (bentak luhan)
MANAGER HYUNG: oh ya!! Chanyeol mana,dari tadi hyung tak Nampak dia pun???
(semua ahli exo mengangkat bahu tanda tidak tahu)
KRIS :oh ya mana pergi budak chanyeol ni ???
LUHAN : kai cuba awak call chanyeol,tanya dia,serius ke tak,nak buad show
KAI:( sambil mengeluarkan telefonya)
(dalam masa yang sama,chanyeol dan ji hyo berada di sebuah kedai buku,ji hyo ke sana untuk mencari buku kegemaran chanyeol,dan tiba-tiba telefon chanyeol berbunyi)
CHANYEOL:hello!!!(sambil meninggalkan ji hyo yang sedang asyik mencari buku)
KAI:chanyeol awak kat mana,awak tahu tak kita nak buad show,datanglah latihan….(telefon dirampas oleh luhan)
LUHAN: hey chanyeol awak serius ke tak ni,kalau awak tak serius lebih baik awak tinggalkan exo,kalau serius datanglah latihan…(memarahi chanyeol)
CHANYEOL:tenang saya pasti datang latihan…..
LUHAN: ok saya nak tengok!!!
JI HYO:dah jumpa!!!
(chanyeol pusing ke belakang dan menunjukkan omma jarinya kepada ji hyo….luhan mendengar suara tersebut dan luhan mensyaki suara tersebut milik ji hyo….)
LUHAN: awak dengan siapa sekarang ni???
CHANYEOL : jumpa sat lagi…(sambil meletakkan telefonnya)
LUHAN :kenapa macam suara ji hyo je…..saya kenal suara ji hyo…..tapi kenapa chanyeol nak keluar dengan dia….(berbisik dalam hati lalu meningglakan bilik latihan)
<skip>
(Ji hyo berada di hadapan tv sambil menikmati keropok dan menonton tv….dia asyik menukar siaran tv…sampai di satu siaran dia berhenti….dia melihat exo membuat persembahan dengan lagu ‘overdose’….tiba di part chanyeol)
JI HYO: chanyeol tu berbeza sangat bila dia buad persembahan…..tak seperti yang saya kenal sekarang ni….(bisik di dalam hati) aduh….kenapa saya asyik fikir pasal luhan je ni….dia tu dah permainkan perasaan saya….saya mesti lupakan dia…wajib!!!(bisik hati ji hyo lalu menutup tv kerana amarahnya terhadap luhan)
<skip>
(ji hyo tiba di sekolah seperti biasa…dan luhan menyapa dengan cara yang terkejut)
LUHAN:semalam awak ke mana???
JI HYO: ada kena mengena ke dengan awak….
LUHAN: saya cuma nak tahu awak keluar dengan siapa???
JI HYO: bukan urusan awak!!! (meninggalkan luhan)
(luhan sempat menarik ji hyo kembali,dan ji hyo berhadapan sekali lagi dengan luhan)
LUHAN:jawab dulu pertanyaan saya!!!
JI HYO : ehh kenapa saya harus jawab pertanyaan awak….awak ingat awak siapa… ???
LUHAN : saya bukan siapa-siapa awak…tapi awak dah masuk daerah kekuasaan saya…jadi kalau saya tanya awak…wajib awak kena jawab
JI HYO :awak ingat awak polis nak tahan saya sesuka hati…tepi saya nak lalu…(meninggalkan luhan)
(tetapi berjaya ditarik balik oleh luhan)
LUHAN:ehhh jawab dulu pertanyaan saya!!!
JI HYO:ehh saya kata x nak…(sambil memijak kaki luhan lalu meninggalkan luhan)
(luhan mengosok kakinya setelah di pijak ji hyo)
<skip>
(di bilik rehat exo)
XIUMIN:ehh hari ni kita ada interview ….so bersiap sedialah
KAI:saya dah tahu hyung….kami semua pun dah tahu…hyung lambat sejam…
XIUMIN:ishhh orang bgtau je…(sambil mencebikkan bibirnya)
(tiba-tiba luhan muncul di sebalik pintu)
KAI :hai luhan
LUHAN : chanyeol mana ??? (sambil minum air yang dibawa oleh xiumin)
(semua ahli exo mengangkat bahu)
KAI:hilang lagi budak tu….
LUHAN : awak semua x fikir ke,perangai chanyeol berubah,tengoklah latihan menari dia x datang,diajak keluar dia tak boleh,sebenarnnya apa masalah chanyeol ???
KAI :ya saya perasan semua benda tu,tapi tak tau pulak sebab apa ??? baekhyun awak tahu tak…(menanyakkan baekhyun yang sedang asyik bermain dengan telefonnya)
BAEKHYUN : yang saya tahu sekarang ni dia cuma leuar dengan seseorang….tu jee…tapi saya x kenal orang tu !!!
(semua ahli exo memandangnyaa)
<skip>
(ji hyo dan chanyeol tiba di kedai buku yang mereka selalu kunjungi….)
JI HYO: mana bukunya chanyeol:
CHANYEOL: di situ…
JI HYO: jom ke sana
(chanyeol mengikuti ji hyo ke tempat tersebut)
<skip>
(di rumah exo)
MANAGER HYUNG: aduhhh mana chanyeol ni…sekejap je lagi interview nak bermula….haishhhh
(tiba-tiba kai dan kris masuk ke halaman kolam)
KRIS: kami dah cuba call dia,but dia x jawab malah dia tutup telefon dia….
MANAGER HYUNG:ok kalau macam tu,kita berangkat sekarang jelah
LUHAN: chanyeol mana??? (mencelah secara tiba-tiba)
MANAGER HYUNG: chanyeol kata tadi dia nak pergi ke kedai buku tapi tak tau pulak selambat ni….
LUHAN: habis tu hyung nak biarkan je kita buad interview tanpa dia…kenapa hyung biarkan chanyeol buad sesuka hati dia…(marah)
MANAGER HYUNG: but luhan show must go on….
LUHAN: habis hyung tak fikir yang chanyeol tu sebahagian dari kami….kalau chanyeol tak pergi…saya juga tak pergi…(sambil mengambil kunci kereta dan keluar)
<skip>
(luhan berada di dalam kereta lalu bergerak menuju ke kedai buku yang selalu chanyeol kunjungi….)
LUHAN: saya harus cari chanyeol…saya yakin dia pasti dekat kedai buku tu lagi….(bisik hati luhan)
<skip>
(chanyeol dan ji hyo masih lagi di dalam kedai buku)
JI HYO: ouhhh ni dia….yang ni kan…sekarang kita sama…
CHANYEOL : (hanya mengganguk dan tersenyum dengan telatah ji hyo) sekarang kita bayar….
(ji hyo dan chanyeol menuju kearah awaknter….ji hyo meletakkan payungnya diatas meja…ji hyo ingin membawa keluar duit untuk membayar buku tersebut…belum sempat ji hyo bawak keluar…chanyeol dah bayarkan)
JI HYO: la kenapa jadi awak yang bayarkan…itukan buku saya… tak pa saya ada duit…
CHANYEOL: lebih baik awak menabung je duit tu….
JI HYO : terima kasih….
(mereka pun keluar dari kedai buku….sewaktu mereka keluar luhan pun masuk ke dalm kedai buku tersebut…dan mencari chanyeol di serata tempat…tetapi tidak nampak kelibat chanyeol….di luar ji hyo teringat yang payungnya tertinggal…ji hyo meminta izin chanyeol untuk memasuki balik kedai buku tadi…luhan juga ternampak payung ji hyo…dan teruskan mencari chanyeol…ji hyo dan chanyeol memasuki kedai buku tersebut dan menuju ke awaknter…sewaktu mereka masuk luhan pula keluar dari kedai buku tersebut….sewaktu mereka keluar…mreka terkejut kerana luhan berada betul-betul di hadapan mereka…luhan memandang ji hyo dengan pandangan sinis)

Bersambung……

No comments:

Post a Comment