Tuesday 11 August 2015

LOVE,LOVE,LOVE: EP 10 (BROKEN HEART)


LOVE,LOVE,LOVE EP 10 (BROKEN HEART)

( ji hyo melepaskan pelukan chayeol.......)
JI HYO: sampai hati awak buat macam ni kat saya???
(kemudian luhan datang dan terus menumbuk chanyeol…..tapi ji hyo terus berada di tengah takut luhan memukul chanyeol lagi…..)
LUHAN:  beraninya kau kiss ji hyo !!!
CHANYEOL: sori luhan….niat aku nak menyelamatkan ji hyo…..tapi sekarang aku nak ji hyo jadi milik aku…..
(luhan ingin menumbuk chanyeol)
JI HYO: sudah,berhenti….(sambil memegang baju luhan) teruskan saja bergaduh…..biar awak berdua tu mati!!!! Biar hidup saya tenang…..awak berdua dan juga keluarga awak berdua sama saja!!!! Egois…..buat hidup saya susah saja tahu tak !!!
(ji hyo berlalu pergi dari situ…….)
CHANYEOL : aku dah bagi peringatan kat kau……kalau kau tak dapat jaga dia….aku akan rebut dia dari kau….(terus berlalu pergi......)
<skip>
(chanyeol balik ke rumah untuk bertukar baju dan kemudian appa chanyeol menyekat laluan chanyeol sewaktu chanyeol menuruni tangga)
APPA CHANYEOL : chanyeol....la kenapa dengan pipi tu ??? (melihat pipi chanyeol yang lebam akibat di pukul luhan) bergaduh ke ??? ok,appa takkan tanya kamu pasal benda ni…….kerana kamu pasti takkan jawab appa…..ouhhh ya appa dah lihat yeoja yang bernama ji hyo……kalau menurut appa dia baik orangnya dan yang paling penting cantik…….
CHANYEOL : then ???
APPA CHANYEOL : maksud appa…..ok apa yang appa fikir selama ni salah……chan….kalau kamu beretmu dengan dia…..cakap appa seronok berkenalan dengan dia……
(chanyeol terus pergi selepas appanya cakap)
APPA CHANYEOL: chanyeol!!! Hati-hati bawa kereta……jangan pandu laju…..*harus perlahan-lahan memujuk chanyeol……suapaya dia merapati ji hyo….*(bisik appa chanyeol di dalam hati)
<skip>
(di sidang media)
(luhan memberitahu media bahawa pertunangannya dengan geun young dibatalkan……seluruh media terkejut dengan pernyataan itu…..di sidang media tersebut ramai wartawan dan juga peminat yang jarang boleh bertemu dengan mereka….mata tao terlihat pada seorang yeoja yang berdarah hidung akibat menyukai kris…..yeoja itu membawa banner yang tertulis…..” I love kris”)
TAO: hyung,tengok yeoja itu……teman wanita hyung ke???/
KRIS: (kris melihat yeoja itu dan dia terkejut) ishhhh kau ni……mintak-mintaklah di jauhkan……
TAO/KRIS: hahahahaha…….
LUHAN: saya xi lu han ingin memberitahu bahawa ssaya dan juga moon geun young telah putuskan pertunanagan kami atas alasan kami sendiri….
WARTAWAN 1: kenapa??? Adakah anda mempunyai yeoja lain???
WARTAWAN 2: adakah ini melibatkan cabaran daripada datuk anda???
LUHAN: saya tegaskan sekali lagi,pertunangan saya xi lu han dan moon geun young dibatalkan…….
(semua penyokong bersorak….dan kelihatan baekhyun tersenyum seorang diri)
<skip>
(pada waktu yang sama,geun young dan omma luhan minum teh bersama dan geun young mendapat tahu berita pertunagannya dibatalkan setelah melihat kaca televisyen)
GEUN YOUNG: mak cik lihat ni…..(kuatkan volume suara)
<skip>
(di sekolah,satu sekolah kembali sibuk tentang berita luhan yang secara tiba-tiba membatalkan pertunangannya,ji hyo masih lagi tidak mengetahui tentang kejadian yang sebenar…….seo joon datang menerpa ji hyo dan memberitahu hal sebenar)
SEO JOON: eh ji hyo awak tak tahu lagi ke berita pasal luhan???
JI HYO: tak. kenapa dengan dia??? (jawab ji hyo lemah)
SEO JOON: dia dah batalkan pertunangan dia dengan geun young……
JI HYO: hmmm…..apa!!!???
<skip>
(appa baekhyun datang berjumpa dengan datuk byun…untuk menuntut haknya sebagai anak sulung)
APPA BAEKHYUN: appa bagi jelah dekat baekhyun jawatan tu……lagipun dia adalah cucu kepada anak sulung appa ni……kalau appa tak boleh bagi dekat saya…..bagi jelah dia pegang jawatan tu…….
DATUK BYUN: boleh……dapatkan hati ji hyo dulu……
APPA BAEKHYUN: appa……dia tu cucu appa…….
DATUK BYUN : tapi dia bukan satu-satunya cucu appa kan ?????
<skip>
(di sekolah,luhan memberanikan dirinya untuk berjumpa dengan ji hyo…….dia terfikirkan ancaman chanyeol…..di memanggil ji hyo sewaktu ji hyo hendak pulang dari sekolah)
LUHAN:ji hyo !!!!
(ji hyo pun berhenti tetapi dia tidak memaling ke arah luhan)
LUHAN: boleh saya cakap dengan awak,sebentar?????
JI HYO: saya dah berhenti di depan ni…….apa yang awak nak cakap????
LUHAN : tolonglah kali ni saja dengar penjelasan saya……saya dah putuskan tunang saya dengan geun young…jadi saya nak awak balik dengan saya……..jadi teman wanita saya balik……
JI HYO: awak buat semua ni sebab syarat datuk kan???? Lepas tu awak dapat jadi pewaris datuk ????
LUHAN: ji hyo please……saya bukan buat semua ni demi syarat datuk……saya betul-betul cintakan awak……saya tak menjangkan semua ni berlaku……saya pun tak tahu apa-apa tentang pertunangan ni………tolonglah percayakan saya…..kalau awak tak percayakan saya……..saya siap untuk keluar dari keluarga BY…..demi membuktikan cinta saya…..
JI HYO : awak gila ke ??? awak tak fikir ke apa yang akan jadi kat keluarga saya????
LUHAN : awak ingat ini kan ???? (sambil menunjukkan gelang yang ji hyo buatkan untuknya) saya yakin selagi gelang ini berada salah satu diantara kita…..cinta kita masih ada……
JI HYO: saya tak boleh luhan……makin saya terima awak…..makin awak lukakan hati saya….saya dah penat…..tolonglah saya merayu kat awak……
LUHAN: saya juga merayu kat awak untuk terima saya kembali…..(lalu memeluk ji hyo sekuat hatinya)
JI HYO: apa akan jadi kalau awak lukakan saya lagi???? (bisik hati ji hyo)
<skip>
(geun young mencari baekhyun setelah mendapat tahu yang pertunangannya dibatalkan)
BAEKHYUN: kenapa ni??? (terkejut setelah geun young memeluknya)
GEUN YOUNG: baekhyun…..luhan batalkan pertunangan kami……..
BAEKHYUN: ye saya tahu….saya nak buat macam mana lagi…….awak sendiri tahu perangai luhan kan??? Dia tu keras kepala….
GEUN YOUNG: sekarang ni cuma awak je harapan saya yang tinggal…
(baekhyun tersenyum)
GEUN YOUNG: tolong saya dapatkan luhan kembali……
(wajah baekhyun berubah kembali,walau bagaimanapun baekhyun tetap berasa geram kerana ji hyo telah membuatkan orang yang dia cintai menangis)
<skip>
(omma luhan datang ke rumah ji hyo untuk menyerahkan cek….omma luhan menyerahkan wang yang banyak untuk ji hyo dan keluarganya supaya keluar dari rumah dan tingglakan korea…….supaya ji hyo tidak boleh berjumpa dengan luhan lagi…..pada awalnya omma ji hyo terkejut dengan wang yang diberikan….tapi disebabkan kebahagiaan anaknya itu tidak boleh di beli dengan wang……maka dia mengoyak kertas cek tersebut dan menyiram air basuh baju ke muka omma luhan…..)
<skip>
(omma luhan segera berjumpa dengan luhan)
OMMA LUHAN : luhan !!! apa maksud kamu beritahu ke pihak media bahawa pertunagan kamu batal…..jawab omma….luhan!!! kamu nak malukan omma????
LUHAN : dari awal saya dah tak setuju dengan pertunangan ini kan……sekarang percuma saja omma habiskan tenaga omma untuk jayakan pertunangan ini…..syarat datuk nakkan ji hyo bukanya geun young…….
OMMA LUHAN :kamu jangan ingat omma akan setuju dengan cadangan datuk……keluarga sebelah appa kamu pun semuanya memilih kamu menjadi BY…..omma akan cuba pujuk datuk kamu dengan cara ini…..ini juga demi kamu…..
LUHAN : omma….ini bukan untuk saya kan???? Ini semua untuk kepentingan diri omma……dari mana pun cadangan omma tu….perasaan saya tak boleh dipaksa…….saya tetap nak bersama dengan ji hyo…..dan bukannya dengan geun young…kalau omma tak nak terima semua ni…..lebih baik saya keluar dari keluarga BY……(berlalu pergi meninggalkan ommanya)
OMMA LUHAN : luhan !!!!! *ini semua gara-gara yeoja itu* (bisik hati omma luhan)
<skip>
(selepas waktu sekolah,ji hyo melalui jalan belakang seperti biasa….dia terasa seperti orang mengikutnya dari belakang…..dia cuba memperlajukan pergerakkannya……dia memberanikan diri untuk melihat ke belakang….saat dia melihat ke belakang….mulutnya dicekup oleh seseorang menggunakan sapu tangan……tidak lama ji hyo bergelut ji hyo pun pengsan…..ji hyo segera dibawa masuk ke dalam sebuah van yang besar…..tidak seorang pun yang tahu tentang penculikkan ji hyo)
<skip>
(omma dan appa ji hyo risau dengan keadaan ji hyo lalu omma ji hyo menelefon seo joon untuk menanyakan seo joon sesuatu…..dan omma ji hyo memberitahu seo joon bahawa ji hyo belum pulang ke rumah lagi……selepas mendapat berita bahawa ji hyo hilang……seo joon segera memberitahu luhan tentang kejadian ini……ahli exo turut terkejut dengan kehilangan ji hyo…..luhan mengesyaki ommanya….luhan juga mengesyaki chanyeol…..kerana chanyeol tahu bahawa dia dan ji hyo sudah kembali seperti dahulu……)
<skip>
(ji hyo tiba di sebuah gudang……gudang itu merupakan gudang lama yang ditinggalkan oleh orang kaya…..ji hyo tidak boleh bergerak kerama tangan dan kakinya diikat…..mata dan mulutnya pulak ditutup…..setelah beberapa minit ji hyo menjerit baru ada seseorang masuk dan membuka penutup mata dan mulut ji hyo……ji hyo terkejut kerana orang itu adalah…….)

Bersambung…….

No comments:

Post a Comment