Friday 14 August 2015

LOVE,LOVE,LOVE: EP 11 (ANGEL'S FACE)


LOVE,LOVE,LOVE EP 11 (ANGLE’S FACE)

JI HYO: kau????
<skip>
(di atas bumbung rumah luhan)
OMMA LUHAN: jadi semua urusan sudah selesai……(bercakap telefon) ok kalau macam itu tunggu perintah saya selanjutnya…(mematikan telefon)
(dalam masa yang sama,luhan mendekati ommanya)
LUHAN: omma…..
OMMA LUHAN: ya, sayang……..
LUHAN: tadi omma telefon dengan siapa????
OMMA LUHAN: tadi??? Anak buah omma …..ada sedikit urusan kerja…….lagipun,kenapa kamu tanya????? Luhan kamu fikir omma tengah menyusun stragegi untuk menyembunyikan ji hyo di tempat yang selamat……supaya tak diketahui orang……macam tu????? Takkan kamu sanggup nak fikir sampai macam tu sekali tentang omma ????
LUHAN : omma tolong kembalikan ji hyo, omma……lagipun dia salah apa dengan omma….sampai omma sanggup culik dia…..
OMMA LUHAN : omma tak suka kamu jadi macam ni……kamu dah kenapa ???? apa yang buatkan kamu tergila-gila dekat dia ???
LUHAN : omma tak tahu….ji hyo tu yeoja yang berbeza……dia tak lemah…..
OMMA LUHAN : kamu tu pelik…..sudah bertunang dengan geun young yang baik dan statusnya sosialnya sudah jelas……tapi sia-siakannya untuk yeoja yang miskin itu !!!!
LUHAN : omma….saya kan dah pernah bgtau omma yang kalau omma tak setuju dengan saya…..lebih baik saya angkat kaki dari rumah ini…..
OMMA LUHAN : luhan !!!!! meskipun omma yang menyembunyikan ji hyo…..omma takkan pernah bgtau di mana dia berada…..kamu harus tahu yang namanya penculik itu takkan pernah mengaku……
<skip>
(di dance stage berdekatan dengan bangunan lama…..anti exo menari di situ dan bercakap mengenai kai exo……salah seorang daripada mereka bernama mi na…..kai prnah menjatuhkan telefon mi na dan merosakkannya…..mi na juga pernah membuat perhitungan tarian bersama kai dan jugak sehun…..mereka menunggu kai dan sehun di dane stage itu tetapi kai dan sehun tak kelihatan kerana mereka sibuk mencari ji hyo yang hilang….)
NAMJA 1 : mana mereka ???? janji nak datang……….
NAMJA 2: nampaknya mereka takkan pernah datang…….mereka tu penakut…..
YEOJA 1: lagipun mi na buat apa kita habiskan masa kita dekat sini kalau mereka tak datang…..tak penting kot…..
YEOJA 2: tadi tu aku fikir kalau mereka datang…..mereka tu tak penakut yang aku fikirkan….ternyata penakut gila……
NAMJA 2: lagipun buat apa kita tunggu di sini…..tak penting tau tak…..betul tak guys?????
MI NA: tapi guys aku nak tahu gila……boleh jadi kan mereka tak boleh datang sebab ada halangan……
YEOJA 1: apa-apa halangan……caringnyaaaaa…….
(semua anti exo gelak bersama)
MI NA: tapi,mungkin merka ada kat kelab itu?????
YEOJA 2: kalau ada,kenapa????
MI NA: tenang-tenang aku bakal buat perhitungan dengan mereka…….
<skip>
(kai keluar dari kelab untuk bercakap telefon)
KAI: lagipun kenapa perlu pindah tempat…..aku ngan sehun masih kat sin lah……sudahlah nanti aku ke sana……
(kai mematikan telefon dan melihat keretanya di conteng oleh anti exo menggunakan perkataan penakut)
KAI: woiiii…..kau buat apa tu?????
(anti exo semuanya lari bertempiaran setelah melihat kai keluar untuk mengejar mereka)
KAI: ishhh tak guna…..habis kereta aku……woiiiii (terus mengejar mereka)
(mi na terpecah dari groupnya dan kai semakin hampir mengejarnya….akhirnya mi na terlanggar dengan pemabuk di tepi jalan)
PEMABUK: oiiiii ada mata ke tak ha???? Eh ada yeoja cantik…..sebagai ganti air aku yang tumpah……kau dengan kami je malam ni ok……
MI NA: lepaskanlah…..lepaaskan…..
KAI: woiiiii…..(sambil menolak mi na ke tepi) heyyy bro santai je lah……takkan sebab air tumpah je kau nak buat perkaran macam tu????
PEMABUK: alaaa banyak bunyi la kau…..
(terus menumbuk kai…..tetapi kai pantas mengelak….dan menyerang kedua-dua orang pemabuk itu…..mi na ingin membantu dengan memukul kepala pemabuk tersebut dengan kayu……tetapi sebaliknya mengenai kepala kai….pemabuk itu lari selepas melihat kejadian tadi……)
MI NA : soriiii…….
(Kai cuba bangun dan duduk di tangga……mi na memberikan air untuk kai minum dan menyapu lukanya)
MI NA : ni minum…..(sambil menyuakan air mineral ke tangan kai) untuk hilangkan rasa sakit…..
KAI: thank….
(mi na cuma mengganguk)
KAI: eh kau dah kenapa conteng kereta aku……salah aku apa……kenapa kau sanggup buat semua tu????
MINA: (ada sedikit rasa bersalah tapi tetap mejaga maruah) dah kau tak datang ke perhitungan kita…..tu yang semua anti exo cakap kau penakut……..
KAI: soriii….hari ni memang aku tak boleh nak datang sebab ada hal…….sebab kawan aku hilang……
MI NA: hilang, maksud kau????
KAI: ya dia di culik……ini gambarnya…..mungkin kau ada ternampak dia nanti bgtau aku ok……
MI NA: ini bukan ke teman wanita kau yang tolak kau masuk ke gelanggang kami…..
KAI: bukan ini kawan aku……
MI NA: (tersedar sesuatu lalu bangun) kenapa kita jadi akrab tiba-tiba ni???
KAI: kenapa,tak boleh ke???
MI NA: ermmm aku kan anti…..anti exo…..takkan aku akrab dengan ahli exo…..
KAI: kalau kau tak suka kenapa kau peduli dengan aku???? Aku kan exo……
MI NA: (diam sekejap) sudahlah aku pergi dulu…..(terus meninggalkan kai)
KAI: ehhhh pergi dengan aku saja……
MI NA: tak payah……
KAI: eh nama kau siapa????
MI NA: kenapa kau harus tahu????
KAI: manalah tahu yang kita akan berjumpa lagi nanti????
MI NA: kau yakin kita akan bertemu kambali?????
KAI: yakinlah…..
MI NA: mi na……kang mi na……
(kai cuma tersenyum)
MI NA : * aduhhh kenapa aku jujur sangat ni…..kenapa boleh jadi akrab macam ni…..* (bisik hati mi na lalu meninggalkan kai)
<skip>
(kai balik ke bilik exo berkumpul…….luhan dan yang lain melihat lebam di kepala kai….d.o. mengambil ketulan ais kemudian diletakkan di dalm kain kemudian menuam kepala kai)
LUHAN : kenapa kau masih nak tolong yeoja tu…..sedangkan kau tahu yang dia tu anti exo……
D.O. : ehhh fikirlah la logik sikit yeoja tu kena kacau dengan pemabuk……
XIUMIN : kau tahu kan….yang kai akan tolong kalau yeoja mana-mana sekalipun kena macam tu……byangkan kalau benda ni terjadi kat ji hyo…..apa kau buat…..nak biarkan saja ke ???? opppssss sori luhan…..bukan maksud aku nak kaitkan ji hyo dalam hal ni….tapi……
<skip>
(di bilik anti exo berkumpul)
 NAMJA 1: kai yang tolong kau?????
YEOJA 1: tapi itu tak berarti yang mi na sudah batalkan perhitungan kita kat kai,kan mi na????
NAMJA 2: wahhh jangan kata kau suka kat kai????
MI NA: gila ke kau???? Aku cuma tak sedap hati je, lagipun aku tak ucapkan terima kasih kat dia…..
<skip>
(di bilik kurungan)
(penculik yang menculik ji hyo masuk ke dalam bilik tahanan untuk mejga ji hyo…..penjahat tersebut makan sambil menjaga ji hyo……waktu penjahat itu terleka, ji hyo mengambil peluang ini untuk melepaskan diri…..ji hyo berjaya keluar dari gudang tersebut tetapi gagal sewaktu di luar bangunan itu kerana di luar bangunan itu ada seorang lagi penculik yang baru memasuki gudang tersebut……mi na ternampak kejadian itu……dan segera ke bangunan sm untuk mencari kai……)
<skip>
(setibanya dia di bangunan sm…..mi na dan kawannya mencari kai di bilik latihan exo….)
KAI: kenapa kau ada kat sini???? (terkejut dengan kehadiran mi na)
D.O. : ye lah….kau kan anti exo….macam mana boleh ada kat sini????
MI NA: jangan salah faham….aku datang sini cuma nak bgtau yang aku nampak yeoja…..yeoja yang kai tunjuk kat aku semalam…..
KAI: kat mana????
LAY: kau tunjuk apa kat dia????
KAI: gambar ji hyo……
(semua ahli exo terkejut dan terus memasang telinga mendengarkan pernyataan dari mi na…..mi na menerangkan secara tereprinci mengenai ji hyo……)
KAI: terima kasih….kami semua tak tahu macam mana nak balas budi kau……
MI NA: eh tak payah…..anggap je yang ini adalah balasan aku sebab kau tolong aku semalam…..kalau tak da apa-apa aku pergi dulu….selamat berjaya menemui dia…..bye…..
KAI: bye…..
<skip>
(di sekolah luhan datang untuk mencari chanyeol….dia mencurigai chanyeol sejak hari pertama ji hyo hilang….)
LUHAN: chanyeol!!!!!
(dalam masa yang sama kumpulan 2ne1 dan geun young berada berdekatan dengan kawasan luhan dan chanyeol berada….mereka terkejut dengan sergahan luhan)
LUHAN: kau kan yang sembunyikan ji hyo?????
CHANYEOL: kenapa kau tanya aku????
LUHAN: (memegang kolar baju chanyeol) kau jagan buat kami semua menjadi bingung……kalau kau sembunyikan ji hyo….lebih baik kau bagitau kita sekarang dia di mana????
CHANYEOL: kenapa kau memaksa aku untuk beritahu????
LUHAN: jangan main-main…..(terus menumbuk muka chanyeol)
(kumpulan 2ne1 dan geun young terkejut melihat perbuatan luhan…..ahli exo yang lain memberhentikan perbuatan luhan)
LUHAN: kau sakit hati kan,ji hyo tak terima cinta kau???? Sebab tu kau culik dia…..betul,kan ???? jawab aku…..(setelah melihat chanyeol cuma mendiamkan diri) kau sembunyikan ji hyo di mana?????
(chanyeol cuma mendiamkan diri dan berlalu pergi dari situ tanpa sebarang kata)
<skip>
(di bilik kurungan)
(ketua penjahat tersebut datang menemui ji hyo)
JI HYO: kenapa kau sanggup buat macam ni kat aku??? (sambil menangis)
(penculikitu adalah baekhyun…..yang selama ini tidak disangka)
<skip>
(ahli exo sedang bersiap untuk menyelamatkan ji hyo…..xiumin asyk leka bermain dengan psp…..tao melihat gelagat xiumin dan menanyakan sesuatu)
TAO: hyung…..tak bosan ke???
XIUMIN: tak…..
KAI: dah jom kita gerak sekarang….nanti jalan jam…….
XIUMIN: korang pergilah aku nak habiskan level ni tinggal skit je lagi…..
KAI : hyung….janganlah macam ni……dalam geng kita hyung yang paling kuat……dan jaguh berlawan…..
XIUMIN : tao kan ada ????
KAI : ala kita pergi ni gudang lama….banyak lipas nanti tak pasal-pasal penculik tu ketawakan kita disebabkan tao…..
XIUMIN : oklahhhh….nanti belanja boazi…..
KRIS : minseok….biar aku belanja kau……..
XIUMIN : cantik……
<skip>
<skip>
(baekhyun menyuapkan air ke ji hyo……dan ji hyo meminum air tersebut)
BAEKHYUN: kesian haus ye……..sori ji hyo…..aku terpaksa lakukan semua ni…..kerana kau dah menggagu keluarga aku…..pada hari pertama aku ingat kau ni pelajar yang ok……tapi ternyata kemunculan kau kat sekolah benar-benar menganggu…..
JI HYO:tapi….aku pernah buat salah ke kat kau???? Aku tak pernah cari gaduh dengan kau……
BAEKHYUN: sebenarnya aku nak berterima kasih dengan kau sebab kau dah buat luhan jatuh cinta dekat kau……jadi aku boleh dekat dengan yeoja yang aku suka…..tapi ternyata yeoja yang aku suka sakit hati sbb cinta dari luhan kau ambil daripadanya…
JI HYO: maksud kau geun young????
BAEKHYUN: aku sakit hati setiap kali lihat geun young menangis disebabkan luhan…..tapi yang lebih buatkan aku sakit hati….bila datuk bgtau yang kau adalah penentu waris syarikat BY…..lagipun kau siapa??? Sampai datuk buat keputusan macam tu????
JI HYO: aku bukan siapa-siapa???? (sambil menangis) aku tak tahu macam mana aku boleh terjebak dalam semua masalah ni????lagipun semua tu bukan kemahuan aku……
BAEKHYUN: kau tak salah….tapi disebabkan kemunculan kau……semua ni terjadi……jadi aku terpaksa…(sambil memegang muka ji hyo dengan ganas) untuk singkirkan kau……(melepaskan pipi ji hyo lalu meninggalkan ji hyo)
<skip>
(di rumah chanyeol)
(chanyeol sedang tidur di sofa sambil membaca buku…..appa chanyeol datang dan menegur chanyeol…..)
APPA CHANYEOL: chanyeol….appa nak minta maaf dengan kamu…..sbb mungkin selama ini appa terlalu keras dengan kamu….dan terobsesi dengan kekuasaan…..tapi semua yang appa lakukan adalah untuk kamu dan omma kamu…..appa cuba mempertahankan apa yang sepatutnya kamu miliki….dan sekaligus appa ingin tebus dosa appa terhadap omma kamu…..chanyeol,appa harap kamu sudi bantu appa…..bersama-sama kita membangunkan perusahaan yang appa bina….bagi appa walaupun kamu benci appa….itu takkan mengubah apa-apa….kamu tetap anak appa…..
DATUK BYUN: sepertinya dialog antara anak dan appa sedang berlangsung di sini…..(sampuk datuk byun yang datang secara tiba-tiba)
(chanyeol terus bangun)
CHANYEOL: datuk???? Sejak bila datuk ada kat sini????
DATUK BYUN: datuk dari tadi petang ada dekat bilik omma kamu…..datuk lihat kamu tak berusaha mencari ji hyo????ada apa sebenarnya…..bukan kamu suka dekat ji hyo????
CHANYEOL: maaf datuk…..saya dah tak boleh kejar ji hyo lagi…..kalau dia masih dijadikan taruhan oleh keluarga kita….saya dah pernah kena tolak….dan saya rasa itu sudah cukup……jadi biar yang lain saja mendapatkan dia…..
APPA CHANYEOL: chanyeol…..kenapa kamu meyerah begitu saja????
CHANYEOL: perasaan ji hyo tak boleh diubah…..dan perkara itu saya tak boleh nak paksa…..
(chanyeol mendapat panggilan dari kai….kai memberitahu lokasi ji hyo…..chanyeol tidak segera untuk mengejar mereka tapi sebaliknya dia berfikir)
DATUK BYUN:chanyeol……datuk selalu beritahu kamu….kamu harus ikut hati nurani kamu…..kalau hati kamu masih berjuang dan mahu mendapatkan ji hyo…..kenapa kamu masih di sini???
(chanyeol terus bangun dan mengejar ahli exo yang lain)
 <skip>
(ahli exo dan juga chanyeol tiba di lokasi untuk menyelamatkan ji hyo)
LUHAN: kenapa kau ada kat sini???? (sambil melihat chanyeol)
KAI: sudahlah hyung…..dia juga nak menolong kita dalam melakukan operasi ini……
(mereka terus masuk ke dalam dan chanyeol berada di hadapan…..mereka ceroboh lalu melawan semua penjahat yang ada….baekhyun terdengar bunyi bising dan terus bersembunyi……semua ahli exo sedaya upaya untuk melawan….chanyeo,luhan dan xiumin turun ke bawah untuk mencari ji hyo……tiba di bawah mereka ternampak ji hyo dan 3 orang lagi penjahat yang berbadan besar……chanyeol melawan seorang,xiumin juga dan luhan……luhan telah menjatuhkan lawannya dan terus ke ji hyo)
LUHAN: awak tak apa-apa???
JI HYO: saya okey…..
(penjahat yang luhan jatuhkan itu cuba bangun dan mengambil pisau untuk menikam luhan….)
JI HYO: luhan,awas!!!!
(pisau itu menikam tubuh seseorang……dan orang itu adalah chanyeol yang menghalang perbuatan penjenayah itu…..chanyeol memgang bahu penculik itu dan kemudian menumbuk penculik itu…..penculik itu jatuh dan chanyeol pun rebah akibat tikaman tersebut……)
JI HYO: chanyeol!!!!!
LUHAN: chanyeol!!!!!
XIUMIN: ya dongsaeng!!!!!!

Bersambung…….

No comments:

Post a Comment